سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در صورت هک شدن سایت من چه کاری باید انجام دهم؟

 

 

سایت من هک شده است، چه باید بکنم!!! شما احتمالاً الان عصبانی هستید و این بزرگترین سوال شماست.

سلام دوستان عزیز! ما با یک آموزش وردپرس دیگر در خدمت شما هستیم و می خواهیم در این آموزش بدانیم که پس از هک شدن وب سایت وردپرس چه کاری باید انجام دهیم و چه کاری باید انجام دهیم.

همانطور که می دانید ، وردپرس یکی از قدرتمندترین سایت ساز سیستم های تولید محتوا است و طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. این سیستم تولید محتوا نقاط قوت و ضعف خود را نیز دارد

بسیاری از منتقدان امنیت وردپرس را یکی از نقاط ضعف آن می دانند! البته توجه داشته باشید که این سیستم دوست داشتنی با هر بروزرسانی که ارائه می دهد از نظر امنیتی ارتقا می یابد.

 

با این حال ، بسیاری از وب سایت های وردپرس در سراسر جهان هنوز توسط هکرها هک شده و در نهایت هک می شوند. اما اگر وب سایت شما هک شده است و سوال شما این است که اگر سایت من هک شده است چه کاری باید انجام دهم ، اصلاً نگران نباشید ، زیرا در این مقاله با اقدامات پس از هک شدن سایت وردپرس مقابله خواهیم کرد! بنابراین منتظر بازیابی سایت وردپرس ما هستید.

در دنیای امروز ، هیچ چیز در اینترنت از دست هکرها در امان نیست و این هکرها تهدید بزرگی برای من و شما ، مدیران وب سایت های عزیز است و ما باید بسیار مراقب باشیم. هک کردن وب سایت وردپرس ما می تواند بدترین اتفاقی باشد که برای ما می افتد. هک وب سایت وردپرس می تواند بسیار آزار دهنده باشد و صدمات زیادی به سایت وردپرس وارد کند.

نشانه های هک سایت

اگر سایت شما دارای علائم ذکر شده باشد ، سایت شما هک شده است و شما باید مراحل ذکر شده در ادامه مقاله را تمیز کرده و طی کنید.

مرورگر خود را هشدار دهید و این عبارت را ذکر کنید این سایت ممکن است در کنار آدرس سایت شما هک شود

در قسمت امنیت Google Search Console ذکر شده است که سایت شما آلوده است.

آنتی ویروس موجود در سیستم شما سایت آلوده را شناسایی می کند.

کند شدن ناگهانی سرعت سایت

رمز ورود به قسمت پیشخوان تغییر کرده است و نمی توانید وارد قسمت مدیر شوید.

با باز شدن سایت به سایت های پورنوگرافی یا تبلیغات بروید

وجود حسابهای کاربری مشکوک در بخش کاربران و با سطح دسترسی مدیر کل

وجود یک سری فایل های مشکوک در همه پوشه های وب سایت

صفحه اصلی سایت را تغییر دهید

سایت در زمان های مختلف از دسترس خارج می شود

مشکلی در ارسال و دریافت ایمیل و حتی ارسال هرزنامه به ایمیل های ارسال شده از سایت وجود دارد

تغییرات در بخش Cron Job از میزبانها

گزارش عدم امنیت سایت توسط آنتی ویروس

سایت هک شده و آنچه را باید انجام دهید بازیابی کنید

اگر دوستان وب سایت وردپرس شما نیز هک و هک شده اند ، باید بلافاصله پس از این حادثه وارد عمل شوید ، که در این بخش به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

میزان هک وب سایت را بررسی کنید

اولین اقدامی که باید بعد از هک شدن وب سایت خود انجام دهید ، بررسی میزان هک شدن سایت وردپرس شما است. هکرها معمولاً پس از هک شدن وب سایت وردپرس ، یک صفحه html یا php ایجاد می کنند و سپس کاربران را به همان صفحه هدایت می کنند.

این صفحه ایجاد شده توسط هکرها حاوی یک سری کدهای آزار دهنده است و می تواند به وب سایت های شما آسیب سو damage وارد کند.

با یک شرکت میزبان تماس بگیرید

یکی از نقاط قوت استفاده از هاست اشتراکی برای وب سایت وردپرس پشتیبانی قوی از شرکت های ارائه دهنده است که حتی در صورت هک شدن سایت نیز می تواند از این مزایا بهره مند شود. بنابراین یکی از اقداماتی که باید پس از هک شدن وب سایت انجام شود ، تماس با شرکت میزبان و اعلام هک شدن سایت من است و لطفا سایت را اسکن کنید.

کارشناسان و اسپانسرهای شرکت های میزبان و میزبان ، به دلیل تجربه ای که در زمینه هک و امنیت وب سایت ها دارند ، می توانند دلیل هک شدن وب سایت شما را بیابند و در این زمینه مشاوره خوبی ارائه دهند. . با استفاده از این نکات ، شما می توانید سایت گمشده خود را زودتر به حالت عادی برگردانید

پشتیبان گیری از یک وب سایت هک شده!

تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت ممکن است هنگام هک شدن یک وب سایت کمی تعجب آور باشد ، اما اینگونه نیست! پس از هک شدن وب سایت وردپرس ، شما باید اقدامات مختلفی را انجام دهید ، اما این تغییرات ممکن است آسیب بیشتری به وب سایت شما وارد کند.

در صورت بروز خطاها و مشکلات بیشتر در سایت ، می توانید از همان نسخه پشتیبان استفاده کنید تا به مرحله قبل برگردید.

الگوها و افزونه های نصب شده را به روز کنید

کار دیگری که باید پس از هک شدن وب سایت وردپرس خود انجام دهید این است که تمام پلاگین ها و قالب های فعال و غیر فعال را در وب سایت به روز کنید. در برخی موارد ، هکرها به همان افزونه ها و الگوهایی که فعال هستند حمله می کنند

وارد شده به هسته وردپرس را حذف کنید.

مسدود نمودن راه نفوذ هکرها

درست است که وب سایت های وردپرسی قابل اعتماد است که ممکن است به راحتی و شاید ایمنی داشته باشید مانند CMS های سفارشی وجود ندارد اما اگر اینگونه نیست اگر به راحتی به وب سایت وردپرسی ما دسترسی پیدا کنید و اگر بخواهید آن را کاهش دهید ، اجازه دهید به فرایندی پیچیده نیازمند است که تنها از دست هکرهای کار بلد بر می آید.

لازم است بعد از هک شدن وب سایت خود را با شرکت میزبانی و هاستینگ وب سایت تماس بگیرید و هک شوید وب سایت خود را با آن ها در میون بگذارید. شرکت های هاستینگ می توانند اطلاعات خود را در اختیار شما قرار دهند و آخرین اطلاعات ورود به سایت وب سایت را در اختیار شما قرار دهند. با بررسی این مورد می توانید دریافت کنید که آیا وب سایت از طریق هاست یا از طریق وردپرس گرفته شده است !!

کد های اشتباه در .htaccess

پرونده .htaccess از آن دسته پرونده ها می باشد که دارای کد های مهمی باشد. از بعد بعد از هک شدن وب سایت بررسی پرونده .htaccess می توانید باشید. باید از طریق وارد کردن این پرونده وارد شوید و همه کد آن را بررسی کنید و اگر کد مشکوکی را در این فایل ببینید سریع فایل را پاک کنید و دوباره آن را ایجاد کنید

نکته: برای ایجاد مجدد پرونده .htaccess بر روی دکمه ذخیره تنظیمات از بخش پیوندهای یکتا در وردپرس کلیک کنید

پیشگیری بهتر از درمان!

در بخش قبلی اقدام عملیاتی که باید پس از هک شدن وب سایت وردپرسی آن را انجام دهید. اما دوستان عزیزم یک سری از کارها رابهتر است قبل از اینکه وب سایت انجام شود اگر وب سایت در معرض حمله سایبری نشود

استفاده از افزونه های امنیتی

در وردپرس برای هرکاری افزونه ها و پلاگین های متعدد و مختلفی وجود دارد. در زمینه امنیت نیز در وردپرس وجود دارد که انواع مختلف و خوبی وجود دارد که اگر بتوانید در بالای سایت امنیت وب سایت خود را ایجاد کنید ، باعث می شود که از حمله هکرها استفاده کنید و افراد سودمند شوند.

در این زمینه به شما پیشنهاد می کنیم حتماً یک بار ایمن سازی کنید که در وب سایت وردپرسی خود را فعال کنید تا با این کار امنیت وب سایت شما ارتقا پیدا کند.

استفاده از ریکپچا

ریکپچا یکی از سرویس های کاملاً رایگان گوگل می باشد که با استفاده از آن توان انسان و ربات را تشخیص داد. با استفاده از کد امنیتی ریپچا در هنگام ورود به پیشخوان وردپرس ، سایر ربات ها و اسپرم ها که از طرف هکرها هدایت می شوند نمی توانند باعث شوند و از دست رفتن وب سایت وردپرسی شما می شود.

نتیجه گیری

خب دوستان عزیزم امیدوارم به سوال شما که سایت هک شده چیکار کنید جواب شما را نمی دهم و همونطوری که یادتون هست در این مقاله به عمل پرداخت که باید بعد از اینکه وب سایت خودتون رو عزیز کنید (که امیدوارم هیچ وقت برای اتفاق نیافتن) پرداخت کنید. متاسفانه سایت های وردپرسی نیز همیشه در معرض حمل هکرها قرار دارند ، چه بهتر که شما دوستان قبل از وقوع این حادثه برای جلوگیری از هک شدن باید انجام دهید

همچنین توجه داشته باشید که بعد از هک شدن وب سایت شما شروع به آرامش خود را حفظ کنید و سپس راهکارهای بالا را که اگر آن را پرداخت کنید انجام دهید.

در صورتی که فقط با مشکل احساس می کنید می توانید از لینک زیر استفاده کنید و درخواست خود را به تیم امنیتی ما بسپارید.